Είναι ακόμα αποτελεσματικό το Email Marketing;
- 7 mins
Μερικοί λένε οτι το email marketing είναι ένα απαρχαιωμένο πράγμα. Η αλήθεια όμως είναι οτι το email παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια digital marketing.
Παρά την ανάπτυξη του social media marketing και του SEO, το email marketing καταφέρνει να λαμβάνει ένα εκπληκτικό ROI των $42 για κάθε δολάριο που ξοδεύετε. Επομένως, είναι το κατάλληλο μέσο για να φτάσεις και να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου!
Αλλά το θέμα είναι, οτι για να το κάνεις να δουλεύει για την επιχείρησή σου, χρειάζεται να γνωρίζεις να το κάνεις σωστά.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις:
- τι είναι και πως δουλεύει
- γιατί είναι σημαντικό για όλες τις επιχειρήσεις
- πως να ξεκινήσεις
Τι είναι το Email Marketing;
Το email marketing αφορά τη μαζική αποστολή προωθητικών μηνυμάτων σε ανθρώπους με σκοπό να τους ενημερώσεις, ψυχαγωγήσεις ή πείσεις να κάνουν μια συγκεκριμένη δράση. Αυτή η στρατηγική digital marketing περιλαμβάνει τη χρήση newsletters, προωθητικών emails και εταιρικών ανακοινώσεων.
Με μια αποτελεσματική στρατηγική email marketing, τα brands μπορούν να μετατρέψουν το κοινό σε πελάτες και τους αγοραστές της μιας φοράς σε επαναλαμβανόμενους πελάτες.
Έτσι, είτε έχετε μια μικρή επιχείρηση, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή μια μεγάλη επιχείρηση, το email marketing μπορεί να κάνει θαύματα για εσάς. Αυτό που χρειάζεστε είναι να ανακαλύψετε τι αρέσει στο κοινό σας και στη συνέχεια να το χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε ισχυρά newsletters.
Πρέπει να θυμάστε, ωστόσο, ότι το email marketing απαιτεί τη συγκατάθεση του χρήστη. Αυτό σημαίνει ότι είστε επισκέπτης στο inbox τους, επομένως πρέπει να χρησιμοποιείτε σωστή προσέγγιση. Αν δεν το καταλάβετε οι email καμπάνιες σας θα έχουν αρνητικά αποτελέσματα.
Τώρα που είδαμε τον ορισμό του, ας μάθουμε πώς λειτουργεί το email marketing.
Πως λειτουργεί το Email Marketing;
Ενώ το email marketing είναι μια στρατηγική digital marketing με κορυφαία απόδοση, είναι αρκετά εύκολο να γίνει ενώ μπορεί επίσης να αυτοματοποιηθεί. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και ένας αρχάριος θα μπορούσε να το πάρει στα χέρια του και να αποκτήσει εμπειρία και να πετύχει.
Συγκεκριμένα, το email marketing περιλαμβάνει τρία βασικά στοιχεία:
1. Μια λίστα email
Για να ξεκινήσετε να στέλνετε τις email marketing καμπάνιες σας, πρέπει να έχετε μια λίστα email. Η λίστα email σας είναι ουσιαστικά μια βάση δεδομένων με διευθύνσεις email από άτομα που έχουν επιλέξει να λαμβάνουν προωθητικά μηνύματα από το brand σας.
Για να διασφαλίσετε ότι στέλνετε επιτυχημένες καμπάνιες email marketing, πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι η λίστα email σας είναι ενεργή.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να δημιουργήσετε τη δική σας λίστα email. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους είναι να παρέχετε ένα κίνητρο που θα ενδιαφέρει το κοινό-στόχο σας. Σε αντάλλαγμα, θα σας δώσει τη διεύθυνση email του. Αυτά τα κίνητρα ονομάζονται lead magnets και μπορεί να είναι οτιδήποτε, από κουπόνια έως ebooks και περιεχόμενο με δυνατότητα λήψης.
2. Ένας πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Ένας πάροχος υπηρεσιών email (ESP) , γνωστός και ως υπηρεσία email marketing, είναι μια πλατφόρμα που σας δίνει τη δυνατότητα να διαχειρίζεστε τη λίστα email σας. Ταυτόχρονα, σας επιτρέπει να τμηματοποιήσετε το κοινό σας και να δημιουργήσετε εξαιρετικά εξατομικευμένα μηνύματα που έχουν απήχηση σε αυτό.
Η χρήση ενός ESP σημαίνει ότι θα μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε αυτοματοποιημένες καμπάνιες email marketing. Με βάση τη συμπεριφορά του κοινού σας, μπορείτε να αυτοματοποιήσετε ποιες ενέργειες θα πραγματοποιηθούν. Με αυτόν τον τρόπο, σχεδόν κάθε αλληλεπίδραση μπορεί να εξατομικευτεί, επιτυγχάνοντας έτσι υψηλότερα ποσοστά αλληλεπίδρασης και μετατροπών.
Τέλος, τα σύγχρονα ESP είναι σε θέση να ενσωματωθούν με άλλα εργαλεία μάρκετινγκ που χρησιμοποιείτε, όπως CRM και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τις διαδικασίες σας.
3. Ένα συγκεκριμένο στόχο
Το τελικό στοιχείο είναι, φυσικά, ένας ξεκάθαρα καθορισμένος επιχειρηματικός στόχος. Χωρίς αυτό, κινδυνεύετε να στείλετε μηνύματα μάρκετινγκ που το κοινό σας απλώς θα αγνοήσει. Για να σας δώσω μερικά παραδείγματα, το email marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
- τη δημιουργία νέων πελατών
- την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand (brand awareness)
- την αύξηση των πωλήσεων
- την αύξηση της αλληλεπίδρασης με το brand
- την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό
Έχοντας κατά νου έναν ξεκάθαρο στόχο πριν δημιουργήσετε τις καμπάνιες email marketing, διασφαλίζει ότι βρίσκεστε στο σωστό δρόμο προς την επιτυχία.
Τώρα που είδαμε τα βασικά, ας προχωρήσουμε στα εκπληκτικά οφέλη του email!
Η χρήση ενός ESP σημαίνει ότι θα μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε αυτοματοποιημένες καμπάνιες email marketing. Με βάση τη συμπεριφορά του κοινού σας, μπορείτε να αυτοματοποιήσετε ποιες ενέργειες θα πραγματοποιηθούν. Με αυτόν τον τρόπο, σχεδόν κάθε αλληλεπίδραση μπορεί να εξατομικευτεί, επιτυγχάνοντας έτσι υψηλότερα ποσοστά αλληλεπίδρασης και μετατροπών.
Τέλος, τα σύγχρονα ESP είναι σε θέση να ενσωματωθούν με άλλα εργαλεία μάρκετινγκ που χρησιμοποιείτε, όπως CRM και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε να μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τις διαδικασίες σας.
5 οφέλη του Email Marketing
Η σημερινή αρένα μάρκετινγκ είναι άκρως ανταγωνιστική όσο και απαιτητική, και ως εκ τούτου οι marketers πρέπει να βρουν τις καλύτερες στρατηγικές για να επιβιώσουν. Με το email marketing, μπορείτε να γίνετε ένας νικητής που έχει μια επιτυχημένη επιχείρηση.
Παρακάτω θα βρείτε τα πλεονεκτήματα του email marketing και γιατί αποτελεί ουσιαστικό μέρος κάθε επιτυχημένης στρατηγικής digital marketing.
Καλύτερα ποσοστά μετατροπής (conversion rates)
Εκτός από την τεράστια απήχησή του, το email είναι επίσης κορυφαίο στο ποσοστό μετατροπών. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι το email μετατρέπει 40 φορές περισσότερους δυνητικούς πελάτες σε πελάτες από ότι το Facebook και το Twitter μαζί. Αυτό είναι λογικό, σωστά;
Επιπλέον, οι άνθρωποι θεωρούν το email ένα πιο αξιόπιστο και επαγγελματικό κανάλι. Και με τα σωστά στοιχεία, όπως κριτικές χρηστών και testimonials, μια μεμονωμένη καμπάνια μπορεί να γίνει σημαντική δύναμη μετατροπής.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι τα email είναι μετρήσιμα όσον αφορά τα ποσοστά ανοίγματος, τις αναλογίες κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων, τις μετατροπές, τις αναπηδήσεις (bounces) και άλλα.
Ωστόσο, για να παρακολουθείτε την απόδοσή σας, χρειάζεστε μια ισχυρή πλατφόρμα αυτοματισμού του email marketing για να σας εξοπλίσει με προηγμένα εργαλεία αναφοράς.
Για παράδειγμα, εργαλεία όπως το Mailchimp, σας δίνουν πρόσβαση σε αναφορές και αναλυτικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο για να παρακολουθείτε την απόδοση του email σας και να βελτιώσετε τη βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής. Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζετε πάντα την απόδοση των μηνυμάτων σας!
Κορυφαίο κανάλι επικοινωνίας
Σύμφωνα με το Optinmonster , το 99% των καταναλωτών ελέγχουν τα email τους κάθε μέρα! Αυτό είναι ένα τρελά υψηλό ποσοστό! Για να μην αναφέρουμε ότι το 72% των ανθρώπων προτιμούν να λαμβάνουν διαφημιστικό περιεχόμενο μέσω email.
Επίσης, σε σύγκριση με άλλα κανάλια όπως τα social media ή οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, το email είναι ένα πολύ πιο επαγγελματικό κανάλι για τη λήψη πληροφοριών σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες. Όχι μόνο αυτό, αλλά η τεχνολογία έχει επιτρέψει στους εμπόρους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να παρέχουν πιο εξατομικευμένο περιεχόμενο μέσω του αυτοματοποιημένου email marketing.
Αυξημένη προσέγγιση χρηστών (audience reach)
Το email έχει ενσωματωθεί στην καθημερινή μας διαδικτυακή ζωή. Συγκεκριμένα, η Statista εκτιμά ότι ο αριθμός των παγκόσμιων χρηστών email πρόκειται να φτάσει τα 4,48 δισεκατομμύρια χρήστες έως το 2024!
Αυτό μπορεί να φαίνεται εκπληκτικό, αλλά είναι πραγματικά απλό να το δικαιολογήσετε εάν σκέφτεστε το διαδικτυακό ταξίδι ενός πελάτη. Πρακτικά, οποιοσδήποτε είναι συνδεδεμένος έχει μια διεύθυνση email για την αποστολή και λήψη αμέτρητων μηνυμάτων την ημέρα. Ρίξε μια ματιά:
Με εφαρμογές email για κινητά, όπως το Gmail, η πρόσβαση και η ανάγνωση email είναι πλέον ευκολότερη από ποτέ.
Αυτό καθιστά το email marketing το καλύτερο κανάλι για την προσέγγιση δυνητικών πελατών και δυνητικών πελατών, καθώς προσφέρει τη μεγαλύτερη απήχηση μεταξύ των γνωστών καναλιών.
Υψηλή απόδοση επένδυσης
Ένας άλλος λόγος για τον οποίο το email marketing είναι τόσο ωφέλιμο είναι ότι αποφέρει πολύ υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI). Συγκεκριμένα, προσφέρει απόδοση επένδυσης 4200%, που σημαίνει ότι για κάθε $1 που ξοδεύετε, λαμβάνετε περίπου $42 σε αντάλλαγμα.
Επομένως, είναι ξεκάθαρο ότι το email είναι ένα οικονομικό αποδοτικό κανάλι διαδικτυακού μάρκετινγκ για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.
Στην πραγματικότητα, το 59% των επαγγελματιών του μάρκετινγκ παραδέχεται ότι το email είναι η πιο σημαντική πηγή απόδοσης επένδυσης (ROI). Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αν σκεφτείτε ότι το email παραδίδει σχετικά και εξατομικευμένα μηνύματα στο σωστό κοινό. Και αυτό είναι κάτι που τα social media ή το SEO απλά δεν μπορούν να νικήσουν.
Κανάλι βασισμένο στην παραχώρηση άδειας
Το email marketing βασίζεται στο ότι ο πελάτης σας παρέχει τη διεύθυνση email του και δείχνει ενεργά ενδιαφέρον για το brand σας.
Επομένως, το να κερδίζετε την άδεια για να στέλνετε τα προωθητικά μηνύματά σας αντί τη τυχαία προβολή διαφημίσεων με την ελπίδα ότι λειτουργούν, σημαίνει ότι θα έχετε υψηλότερες πιθανότητες πραγματικής αφοσίωσης και μετατροπών.
Επιπλέον, το γεγονός ότι το κοινό σας μπορεί να επιλέξει να διαγραφεί από τη λίστα email σας και να σταματήσει να λαμβάνει τα μηνύματά σας, σας βοηθά να διατηρήσετε μια υγιή λίστα email και να κάνετε καλή χρήση του προϋπολογισμού σας.
Λίστα αφοσιωμένων επαφών
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, με τα emails είστε ο ιδιοκτήτης της λίστας σας.
Αυτό είναι ένα τεράστιο όφελος, δεδομένου ότι δεν εξαρτάστε από τρίτο παράγοντα, και επομένως δεν υπάρχει κίνδυνος να χάσετε ένα τόσο ζωτικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο.
Κάθε νέος συνδρομητής προστίθεται στη λίστα email σας και αποκτάτε αμέσως έναν άμεσο τρόπο επικοινωνίας μαζί του.
Αυτό δεν συμβαίνει με τις πλατφόρμες social media όπου ο λογαριασμός σας και οι πολύτιμοι δυνητικοί πελάτες θα μπορούσαν να αφαιρεθούν ανά πάσα στιγμή, ακόμη και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την ικανότητά σας να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε το κοινό-στόχο σας.
Έτσι, η δημιουργία και η διατήρηση μιας λίστας email είναι μια σημαντική επένδυση που θα είναι χρήσιμη για την επιχείρησή σας μακροπρόθεσμα.
Συχνές ερωτήσεις σχετικά με email marketing (FAQ)
Εδώ θα βρείτε μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με το email marketing.
1. Πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να στείλετε ένα email μάρκετινγκ;
Η καλύτερη ώρα για να στείλετε ένα email μάρκετινγκ είναι μεταξύ 9 και 11 π.μ., με βάση διάφορες αναλύσεις. Ο επόμενος καλύτερος χρόνος που λειτουργεί επίσης καλά είναι 1-2 μ.μ. καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν το μεσημεριανό διάλειμμα εκείνη την ώρα, επομένως είναι πιο πιθανό να ελέγξουν τα email τους.
2. Τι είναι το αυτοματοποιημένο email marketing;
Το αυτοματοποιημένο email marketing είναι η στρατηγική αποστολής emails σε συνδρομητές στη λίστα email σας. Αυτά τα εξατομικευμένα email αποστέλλονται αυτόματα σε υποψήφιους πελάτες ή πελάτες όταν κάνουν μια προκαθορισμένη ενέργεια ή όταν πληρείται μια προϋπόθεση.
3. Πόσο κοστίζει το email marketing;
Για να εκτελέσετε επιτυχημένες καμπάνιες email marketing, θα χρειαστείτε μηδενική αρχική επένδυση ανάλογα με την υπηρεσία μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα επιλέξετε. Εάν επιλέξετε έναν ειδικό υπάλληλο ή μια εταιρεία για να κάνει το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, αυτό πιθανότατα θα σας κοστίσει από 15 έως 100 $+ ανά ώρα.
4. Ποιος είναι ο μέσος όρος ανοιχτού ποσοστού για email marketing;
Το μέσο ανοιχτό ποσοστό για το email marketing σε όλους τους κλάδους για το 2022 είναι 21,5%. Αν και αυτός ο αριθμός είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης που πρέπει να έχετε κατά νου, θα πρέπει να εξετάσετε τους συγκεκριμένους αριθμούς για τον κλάδο για να διαπιστώσετε εάν οι τιμές ανοίγματος μηνυμάτων της επιχείρησής σας είναι εντός των κανονικών ορίων ή έχουν περιθώρια βελτίωσης.
Κάντε το πρώτο σας βήμα στο email marketing
Αν αγνοούσατε το email marketing, τότε ήρθε η ώρα να το πάρετε στα χέρια σας!
Στην Imprint, δημιουργούμε ένα σύστημα μετατροπών προτού δαπανήσουμε χρήματα στη διαφήμιση. Η ομάδα μας αναπτύσσει εξατομικευμένο περιεχόμενο και email strategy για τους χρήστες email του brand σας, το οποίο ταιριάζει (και βελτιώνει) τα κανάλια απόκτησής νέων πελατών (acquisition channels) με πλήρως αυτοματοποιημένο τρόπο.
Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε το blog μας κι ελπίζουμε να βρήκατε κάτι που μπορείτε να εφαρμόσετε άμεσα στο Digital Marketing της επιχείρησής σας.
Στην Imprint ειδικευόμαστε στη δημιουργία Εταιρικών ιστοσελίδων και eShops, στη ανάπτυξη ξεχωριστών οπτικών λύσεων για το Branding της επιχείρησης σας, ενώ παράλληλα υλοποιούμε Digital Marketing καμπάνιες με στόχο την αύξηση των πωλήσεων μέσω της συνεχούς βελτιστοποίησης της επένδυσης σας.